Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Jesteś tutaj: Start PomocFAQ często zadawane pytania

FAQ często zadawane pytania

Centrum Pomocy


W Centrum Pomocy zebraliśmy pytania naszych Klientów i nasze odpowiedzi, pogrupowane według kategorii.

W przypadku braku wyczerpującej odpowiedzi prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Z przyjemnością odpowiemy na każde pytanie.


Odpowiedzi pogrupowane według kategorii:

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jaką usługę wybrać dla moich potrzeb?

1) Domeny z serwerem WWW, bazami danych i skrzynkami e-mail
Teraz dużo prościej wybrać właściwą opcję, idealnie dostosowaną do Twoich potrzeb. Nasze serwery przeznaczone są głównie dla małych i dużych firm, oraz osób, które chcą prowadzić serwisy internetowe (np. portale WWW, sklepy internetowe, fora internetowe, blogi, galerie zdjęć) oparte na bazach danych.
Jeśli prowadzą Państwo małą firmę albo mają prywatną stronę www, najprawdopodobniej wtedy wystarczający będzie serwer Active HOME. Wybierając opcję Active HOME mają Państwo zapewnione m.in.: 20 GB przestrzeni na stronę www, pocztę elektroniczną i bazy danych, możliwość dodawania do serwera nieograniczonej liczby domen i subdomen, ponad 1 TB transferu.
Dla zarządzających większą firmą polecamy serwer Active BUSINESS. Serwer Active BUSINESS zadowoli nawet najbardziej wymagających Klientów. W ramach tej opcji oferowane jest m.in. 50 GB przestrzeni na strony www, pocztę elektroniczną i nieograniczoną liczbę baz danych, możliwość dodawania do serwera nieograniczonej liczby domen i subdomen oraz kont FTP, ponad 2 TB transferu.
Więcej informacji w dziale Serwery

2) Domeny z serwerem WWW i skrzynkami e-mail
Jeśli nie potrzebują Państwo bazy danych i swoją stronę WWW zamierzają zbudować w oparciu o klasyczną technologię HTML/PHP to ta oferta jest właśnie dla Was. Active 24 oferuje bardzo tanią rejestrację domeny wraz z pakietem Dożywotni Hosting. Do każdej zakupionej w promocji domeny dodajemy hosting o pojemności 1 GB z przeznaczeniem na strony www i pocztę e-mail.

Dostępna jest także wersja pakietu Dożywotni Hosting z 1 bazą danych MySQL.

Więcej informacji na stronie: /promocje/dożywotni-hosting.

3) Domeny ze skrzynkami e-mail
Jeśli posiadają Państwo już wykupiony serwer WWW w innej firmie lub dysponują własnym serwerem WWW, a chcieliby Państwo korzystać z naszego serwera pocztowego, wystarczy że zarejestrują Państwo domenę w Active24.pl i wybiorą pakiet Active Poczta. Domenę można dowolnie przekierować na swój serwer WWW:
a) za pomocą przekierowania URL
b) za pomocą przekierowania IP, korzystając z z możliwości edycji rekordów DNS

4) Domeny
Jeśli posiadają już Państwo wykupiony serwer w innej firmie lub dysponują własnym serwerem WWW i poczty e-mail wystarczy zarejestrować samą domenę bez żadnych opcji dodatkowych i można wtedy domenę dowolnie przekierować na własny serwer:
a) za pomocą przekierowania URL
b) za pomocą parkowania na własne serwery DNS zmieniając delegację domeny
c) za pomocą przekierowania IP, korzystając z z możliwości edycji rekordów DNS

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak zarejestrować dowolną usługę w Active24.pl?

Zamówienie dowolnej usługi oferowanej przez Active24.pl rozpoczyna się po wypełnieniu formularza rejestracji, znajdującego się na stronie głównej Active24.pl. W kolejnych krokach wybiorą Państwo typ usługi dodatkowej (serwer WWW, poczta e-mail), nazwę, konfigurację, zdefiniują hasło i dane użytkownika. Domenę można zarejestrować lub przedłużyć maksymalnie na 10 lat. W przypadku domen polskich (np. *.pl) wypełnienie formularza skutkuje w większości przypadków rezerwacją domeny na okres 14 dni. W przypadku domen globalnych rezerwacja jest niemożliwa - rejestracja następuje w momencie zaksięgowania płatności i do tego czasu domena nadal pozostaje wolna dla innych internautów. Równolegle pocztą elektroniczną jest wysyłana faktura proforma, na podstawie której prosimy dokonać zapłaty. Gwarantujemy, iż ceny przedłużenia ważności domen w kolejnych latach nie wzrosną w stosunku do cen przedłużenia, które oferujemy w chwili rejestracji domeny (patrz Regulamin), nasza firma stale się rozwija, przybywa nam ilość obsługiwanych domen, dlatego możemy zagwarantować naszym Klientom stałą, niską cenę.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak uzyskać niezbędne informacje o wykupionych usługach?

Każdy Klient już po złożeniu zamówienia w naszym serwisie otrzymuje dostęp do Panelu Administracyjnego, w którym może zarządzać zarówno zamówieniami jak i wszystkimi zakupionymi usługami. Aby ułatwić korzystanie z Panelu Administracyjnego przygotowaliśmy jego pełną dokumentację.
Zapraszamy do korzystania z Dokumentacji Panelu Klienta.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak opłacić moje usługi, jaki jest numer rachunku bankowego?

Aby opłacić zamówione usługi, prosimy o wpłacenie kwoty podanej podczas składania zamówienia na konto bankowe firmy Active24.pl. Numer rachunku został podany w e-mailu powitalnym, widnieje też na przesłanej do Państwa i dostępnej w panelu administracyjnym fakturze proforma. Do każdego konta Klienta w Active 24 przypisany jest indywidualny numer rachunku bankowego, przeznaczony do obsługi płatności dla danego Klienta.

Na 30 dni przed wygaśnięciem każdej domeny, system automatycznie generuje w panelu administracyjnym zamówienie na jej przedłużenie. W przypadku większej ilości domen, w danym koncie Klienckim zamówień może być kilka, dlatego prosimy o każdorazowe sprawdzenie czy zamówienie zostało prawidłowo zrealizowane po dokonaniu wpłaty.

W przypadku gdy wpłacona kwota nie pozwala na realizację wszystkich aktywnych zamówień dostępnych w panelu administracyjnym, system blokuje realizację zamówień, do czasu gdy Klient wskaże, które zamówienia mają zostać zrealizowane, w ramach wpłaconych środków. Można to zrobić kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta lub samodzielnie zmieniając status zamówień w panelu administracyjnym w zakładce "Zamówienia".

Aktualny numer konta bankowego znajdą Państwo w panelu administracyjnym w zakładce Opłaty. Prosimy postępować według podanej instrukcji.

Zachęcamy także do skorzystania z możliwości szybkiej płatności online przy użyciu systemu Przelewy24.pl. Serwis ten obsługuje następujące rodzaje płatności:
Płatności Przelewy 24
Opcja ta dostępna jest w panelu administracyjnym w zakładce Opłaty. Prosimy postępować według podanej instrukcji.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Gdzie uzyskać fakturę VAT za dokonaną wpłatę?

Faktury VAT wystawiane są w ciągu 7 dni roboczych od daty realizacji zamówienia przez system transakcyjny Active24.pl. Faktury w postaci linku do dokumentu PDF są następnie wysyłane pocztą e-mail na adres kontaktowy Klienta, podany w panelu administracyjnym. Ponieważ za usługi telekomunikacyjne nie są wymagane faktury VAT z podpisem, nie wysyłamy faktur VAT listownie. Przesłaną przez nas fakturę VAT mogą Państwo wydrukować we własnym zakresie i jest ona w pełni zgodna z polskimi przepisami.

Pełna lista wystawionych faktur proforma oraz VAT dostępna jest w panelu administracyjnym w zakładce Opłaty. Stąd też można pobrać fakturę w celu jej wydrukowania. Prosimy postępować według podanej instrukcji.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Mam zablokowaną usługę - co powinienem zrobić?

Prosimy o natychmiastowy kontakt z Biurem Obsługi Klienta Active24.pl pod adresem e-mail bok@active24.pl lub na numer Infolinii. Niezależnie od przyczyny blokady (brak terminowej płatności, błędny przelew) nasi Konsultanci będą w stanie wyjaśnić sprawę, a w większości przypadków przywrócić do działania zablokowanej usługi.
Usługi w większości przypadków są odnawiane automatycznie po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie. W szczególnych, nagłych wypadkach, honorowane są potwierdzenia dokonania przelewu przesłane na nasz e-mail kontaktowy.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak zmienić/odzyskać hasło do mojej usługi?

Zmiana hasła możliwa jest z poziomu panelu administracyjnego w dziale Dane Klienta -> Hasło do panelu. Aby dokonać zmiany proszę postępować według podanej instrukcji.

Jeśli nie pamiętaja Państwo dotychczasowego hasła, można skorzystać z funkcji przypominającej hasło dostępnej na stronie logowania do panelu administracyjnego /panel. Należy wpisać nazwę domeny w odpowiednie pole formularza, a hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w systemie jako kontaktowy.

Jeśli z jakiegoś powodu nie mogą Państwo odebrać przypomnienia hasła ze skrzynki podanej jako kontaktowa, prosimy o przesłanie do nas dyspozycji zmiany e-maila kontaktowego. Dyspozycja powinna zawierać numer klienta, nazwę domeny, element identyfikujący (pieczęć firmowa w przypadku firm, kserokopia dokumentu tożsamości ze zdjęciem w przypadku osób fizycznych) oraz podpis osoby reprezentującej. Dyspozycja może być do nas dostarczona w formie skanu drogą mailową na adres bok@active24.pl lub pocztą tradycyjną.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak dokonać zmiany danych abonenta lub przeprowadzić cesję domeny?

Zmiana danych Klienta w serwisie Active 24 jest możliwa z poziomu panelu administracyjnego usługi. Aby jej dokonać należy przejść do zakładki Dane Klienta, która umożliwia zmianę danych Klienta (na ich podstawie wystawiane są faktury VAT). Jeżeli chcieliby Państwo zmienić dane klienta prezentowane w sekcji DANE DLA FAKTUR można dokonać stosownej korekty. W tym celu prosimy wykonać następujące kroki:

1) Należy sprawdzić przed zmianą jaki jest aktualnie Rodzaj Klienta. Możliwe są dwie opcje: "Osoba prywatna" oraz "Firma lub organizacja". Jeśli chcą Państwo zmienić dane z osoby prywatnej na firmę bądź odwrotnie (z firmy na osobę prywatną) należy najpierw skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu zmiany rodzaju Klienta. Operacja taka wymaga weryfikacji. W pozostałych przypadkach (z firmy na firmę lub z osoby prywatnej na osobę prywatną) zmiany dokonają Państwo we własnym zakresie.

2) W zależności od rodzaju Klienta należy wybrać z prawego MENU zakładkę Zmień dane firmy lub Zmień dane osoby. Pojawi się formularz do wprowadzenia nowych danych.

Zmiana danych Klienta w panelu administracyjnym nie jest jednoznaczna ze zmianą danych abonenta (cesją) domeny.

Jeśli chcieliby Państwo scedować domenę na inny podmiot, prosimy dostarczyć do nas wypełniony dokument cesji. Wzór dokumentu mogą Państwo znaleźć pod linkiem. Cesja domeny jest usługą bezpłatną.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Co to jest "Opcja" i jaka jest opłata za zamówienie tej usługi?

Opcja to trzyletnie prawo pierwszeństwa do rejestracji domeny zarejestrowanej przez innego abonenta. Po wykupieniu opcji domena jest automatycznie monitorowana przez okres 3 lat. Kiedy wybrana domena zwolni się, automatycznie jest rezerwowana na rzecz podmiotu, który wcześniej wykupił opcję na tę domenę. Koszt opcji na jedną domenę (na okres 3 lat) to 34.98 zł netto. Po zrealizowaniu opcji domena jest rezerwowana, a rejestracja jest wykonywana po uiszczeniu opłaty według aktualnego cennika rejestracji domen.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak sprawdzić jakie nazwy domen są dostępne i zarejestrować wybraną domenę?

Dostępność domeny można sprawdzić poprzez okno wyszukiwarki znajdującej się na stronie Active24.pl, w sekcji Domeny -> Rejestracja. Po wpisaniu nazwy domeny i kliknięciu przycisku "SZUKAJ" zostaną wyświetlone dostępne do rejestracji domeny z zaznaczonymi rozszerzeniami. Po wybraniu konkretnej nazwy prosimy o wypełnienie pozostałej części formularza rejestracji. Usługa będzie aktywna w ciągu 24 godzin od daty realizacji zamówienia w Państwa koncie Klienta.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak przenieść domenę od innego dostawcy usług do Active24.pl?

Jeśli chcieliby Państwo przetransferować swoją domenę do Active24.pl mogą Państwo skorzystać z formularza transferu, znajdującego się na naszej stronie w zakładce Domeny -> Transfer. Aby zainicjować proces należy wpisać nazwy domen w odpowiednie pola formularza, a na ekranie uzyskają Państwo niezbędne informacje.


1) Domeny Polskie - transfer z NASK

W przypadku domen transferowanych do Active24.pl z NASK transfer domeny może być przeprowadzony nie później niż 24 dni przed datą wygaśnięcia domeny lub 21 dni po przedłużeniu domeny w NASK. Transfer obsługi nazwy domeny z NASK przebiega w następujący sposób:

Doręczenie NASK wniosku podpisanego przez osoby umocowane.
Formularz wniosku znajdą Państwo na stronie NASK pod adresem https://www.dns.pl/cgi-bin/transfer.pl. Najpóźniej kolejnego dnia od momentu wygenerowania wniosku należy przesłać do NASK jego podpisaną wersję wraz z dokumentami rejestrowymi firmy (oraz stosownymi upoważnieniami, jeśli sposób reprezentacji tego wymaga - szczegółowe informacje dostępne są na stronie Transfer FAQ). Dokumenty można przesłać na numer faksu +48 22 380 83 01 lub w załączniku na adres transfer@dns.pl. Na etapie weryfikacji wniosku, NASK kontaktuje się z Abonentem wyłącznie za pomocą poczty elektronicznej, korzystając z adresu podanego we wniosku.

Zainicjowanie transferu
Active 24 inicjuje przejęcie obsługi nazwy domeny, w tym momencie do Abonenta na adres e-mail podany we wniosku zostaje wysłana wiadomości z linkiem, którego użycie kończy transfer.

Zakończenie transferu
Transfer obsługi nazwy domeny następuje w momencie, gdy Abonent korzystając z otrzymanego linku akceptuje zmianę Rejestratora.


2) Domeny Polskie - transfer od innego Rejestratora niż NASK

Analogicznie, stanowi automatyczne umocowanie Active24.pl jako reprezentanta Abonenta przed NASK. Procedura transferu jest inicjowana automatycznie po wypełnieniu formularza. W procedurze transferu wymagany jest kod AUTHINFO domeny. Państwa obecny Rejestrator jest zobowiązany wydać kod AUTHINFO na każde Państwa żądanie. Po otrzymaniu kodu prosimy o złożenie zamówienia na transfer za pomocą formularza transferu, znajdującego się na naszej stronie w zakładce Domeny -> Transfer.


3) Domeny globalne

Transfer domen globalnych (.com, .net, .org, .biz, .info) jest bezpłatny, opłata za przedłużenie o kolejny okres rozliczeniowy pobierana jest z góry. Domeny po dokonaniu transferu są automatycznie przedłużane o opłacony okres. W procedurze transferu wymagany jest kod AUTHINFO. Państwa obecny Rejestrator jest zobowiązany wydać kod AUTHINFO na każde Państwa żądanie.


4) Domeny europejskie EU

W przypadku domen .eu transfer domeny jest płatny w EURid. Domeny po dokonaniu transferu są automatycznie przedłużane o opłacony okres. W procedurze transferu wymagany jest kod AUTHINFO. Państwa obecny Rejestrator jest zobowiązany wydać kod AUTHINFO na każde Państwa żądanie.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak przypisać domenę kupioną w Active24.pl do serwera?

Jeśli zarejestrowali Państwo w Active24.pl domenę wraz z serwerem jako Pakiet (np. active Home, active Business, pakiet "Dożywotni Hosting", "Serwer 300MB gratis") lub sam serwer wirtualny w nazwie "twoja-nazwa.h2.pl" wtedy domena i serwer funkcjonują jako nieodłączna całość. Nie muszą Państwo nic konfigurować. Wystarczy wgrać stronę WWW na serwer. Do takiego Pakietu można przypisać każdą następną domenę zarejestrowaną w Active24.pl tym samym Panelu Administracyjnym. Domenę należy dodać do serwera w ramach WWW i poczty e-mail:
1) Dodanie domeny do serwera w ramach WWW
Należy w Panelu Klienta w zakładce Domeny wybrać do edycji domenę, następnie przejść do zakładki Serwer www -> Bezpośrednie i w polu URL wskazać podkatalog do przekierowania wg instrukcji. Przekierowanie bezpośrednie jest ustanawiane z poziomu ustawień serwera i można je wykonać tylko na serwer lokalny. Subdomeny w domenach przyłączonych do serwera można utworzyć w ustawieniach serwera i należy podać scieżkę na serwerze na jakie podkatalogi je skierować.
2) Dodanie domeny do serwera w ramach poczty e-mail
Analogicznie należy dowiązać do serwera domenę w ramach obsługi poczty e-mail w zakładce Serwer WWW -> Dodaj do serwera i następnie w ustawieniach serwera można tworzyć skrzynki dla wszystkich domen dodanych do serwera wg instrukcji.
Jeśli posiadają Państwo gratisową pocztę do domeny i chcą z niej zrezygnować aby korzystać z większej przestrzeni dyskowej serwera poczty nalezy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak ustawić przekierowanie domeny na zewnętrzny serwer?

W przypadku gdy nie posiadają Państwo wykupionej usługi hostingowej dla domeny, można przekierować ją na zewnętrzny serwer:
1) Dodanie domeny do serwera wykupionego w innej firmie za pomocą delegacji na zewnętrzne serwery DNS
Zmiana delegacji domeny to tzw. zaparkowanie jej na innych serwerach DNS. Serwery, na które ma zostać wykonana delegacja muszą być poprawnie skonfigurowane do obsługi delegowanej domeny. Po zmianie delegacji obsługa przekierowań oraz konfiguracji rekordów leży po stronie nowego dostawcy usług. Serwery: dns.nano.pl i dns2.nano.pl ustawiane są domyślnie i są to jedyne serwery DNS, za których administrację odpowiada serwis Active24.pl. W celu zmiany delegacji domeny prosimy wykonać kroki wg instrukcji.
2) Dodanie domeny do serwera wykupionego w innej firmie za pomocą przekierowania na adres URL
Korzystając z przekierowania maskowanego na adres URL możemy przekierować daną domenę na obcy serwer. W przekierowaniu maskowanym w przeglądarce internetowej będzie widoczna tylko nazwa domeny, z której odbywać się będzie przekierowanie. Przekierowanie maskowane jest w postaci ramki html. W celu wykonania takiego przekierowania prosimy postępować wg instrukcji.
3) Dodanie domeny do serwera wykupionego w innej firmie za pomocą bezpośredniego przekierowania na adres IP (rekord A w DNS)
Korzystając z możliwości edycji rekordów w strefie DNS istnieje możliwość bezpośredniego przekierowania na adres IP (rekord A w DNS). Należy pamiętać, że będzie to działało tylko i wyłącznie jeśli domena jest zaparkowana na naszych serwerach DNS (dns1.nano.pl, dns2.nano.pl, dns3.nano.pl). W celu wykonania takiego przekierowania należy zalogować się do Panelu Administracyjnego, przejść w zakładkę DNS > STREFA DNS > EDYCJA STREFY, następnie wybrać pole wszystkie rekordy na jeden adres IP i podać adres IP własnego serwera. Należy pamiętać aby odpowiednio skonfigurować swój serwer WWW do obsługi domeny.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Własne hosty DNS

Zakładka Hosty DNS w Panelu Administracyjnym służy do zdefiniowania hostów DNS we własnej domenie czyli przypisania do nich adresów IP. Jeśli posiadają Państwo własne serwery DNS, to można je zarejestrować w bazie NASK pod nazwami we własnej domenie. Takie hosty DNS dodają się automatycznie do rejestru hostów DNS w rejestrze domen i następnie można zmienić delegację domeny na te właśnie nowo utworzone hosty np:
Jeśli mamy zarejestrowaną domenę moja_nazwa.pl - możemy utworzyć hosty ns1.moja_nazwa.pl i ns2.moja_nazwa.pl przypisując do nich adresy IP a następnie, po odświeżeniu wykonać zmianę delegacji na te hosty. Prosimy postępować wg instrukcji.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak zmienić dane abonenta dla WHOIS?

Można to wykonać samodzielnie. W tym celu należy zalogować się do Panelu Klienta i wybrać zakładkę DNS->KONTAKTY. Należy wypełnić wszystkie pola. Po tej operacji zostanie przydzielony nowy identyfikator dla danych, które zostaną dodane. Następnie należy wejść do zakładki ZMIEŃ KONTAKT i w polu właściciel ustawić nowy numer identyfikatora, który został przydzielony wcześniej. Po tych operacjach dane będą widoczne w bazie WHOIS. Więcej w dziale pomocy.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak uzyskać hasło authinfo do mojej domeny?

Aby otrzymać kod AUTHINFO do domeny, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak opublikować treść mojej strony WWW?

Aby opublikować stronę WWW prosimy użyć tzw. klienta FTP. Przykładem takiego rozwiązania jest program Total Commander. Połączenie z serwerem następuje po podaniu następujących danych:
host: www.nazwa_domeny.pl
user: www.nazwa_domeny.pl
hasło: otrzymali je Państwo e-mailem, mozna je także ustalić w Panelu Administracyjnym w zakładce: SERWER WWW->ZMIEŃ HASŁO

Można także użyć przeglądarki internetowej np Inernet Explorer. W tym celu w pasku adresu prosimy wpisać ftp://nazwa_twojej_domeny.pl. Następnie należy podać login i hasło a potem mozna przekopiować swoje pliki na serwer.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak aktywować bazę danych dostępną w ramach serwera?

Aktywację bazy danych w obrębie serwera wirtualnego można wykonać za pośrednictwem Panelu Administracyjnego. Zakładka BAZY DANYCH umożliwia przeglądanie, dodawanie, usuwanie i edycję baz danych dostępnych na serwerze przypisanym do danej domeny. Do zarządzania i edycji bazy danych służy program phpMyAdmin, do którego dostęp mozna uzyskać również tutaj.Z prawego MENU należy wybirać zakładkę DODAJ. W polu KREOWANIE NOWEJ BAZY DANYCH wyświetli się sugerowana nazwa nowej bazy w postaci DB_NAZWA_DOMENY_PL. Prosimy o zatwierdzenie przyciskiem OK.
Uwaga!
Po utworzeniu nowej bazy danych należy przypisać do niej nowe hasło w zakładce: "Zmień hasło". Nazwa bazy danych jest nadawana automatycznie i nie ma możliwości jej zmiany.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak zainstalować oprogramowanie CMS do prowadzenia strony WWW?

CMS, Content Management System (ang. dosłownie "system zarządzania treścią") jest to jedna lub zestaw aplikacji internetowych pozwalających na łatwe utworzenie oraz późniejszą aktualizację i rozbudowę serwisu WWW przez personel nietechniczny. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie zarządzanym poprzez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci stron WWW zawierających rozbudowane formularze.

1) JOOMLA!
Joomla! to jeden z najpotężniejszych, profesjonalnych systemów zarządzania treścią (CMS). Jest używany na całym świecie do budowy zarówno złożonych serwisów korporacyjnych i portali, jak i do prostych, ale efektownych stron WWW. Joomla! jest łatwy w instalacji, prosty w obsłudze i godny zaufania. I nic nie kosztuje...
Zapraszamy do korzystania z pomocy w instalacji oprogramowania Joomla

2) WORDPRESS
WORDPRESS daje możliwość stworzenia atrakcyjnego serwisu www, a jego obsługa jest bardzo prosta: w pasek adresu dowolnej przeglądarki internetowej wpisujesz adres swojej strony (np.: www.moja-strona.pl) logujesz się do panelu jako administrator, piszesz i publikujesz dowolne treści. Nie potrzebujesz ani informatyków ani webmasterów, a swój serwis możesz uaktualniać zawsze, kiedy masz na to ochotę i w dogodnym dla siebie czasie, nawet kilka razy dziennie!
Pomoc WORDPRESS znajduje się pod linkiem tutaj.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak zainstalować sklep internetowy?

Jeśli zamierzają Państwo otworzyć własny SKLEP INTERNETOWY, to darmowe oprogramowanie PrestaShop jest najlepszym rozwiązaniem. PrestaShop jest oprogramowaniem Open-Source e-commerce, używanym najczęściej na świecie. Od 2007 roku, PrestaShop rewolucjonizuje sektor e-handlu, wykorzystując funkcje, które podobają się użytkownikom oraz pomagają zwiększać sprzedaż ich produktów w Internecie. Zawiera w sobie wszystkie podstawowe funknkcjonalności niezbędne do prowadzenia sprzedaży w Polsce, oraz sporo dodatkowych udogodnień (zabezpieczenie panelu admina, produkty polecane, box logowania i wiele innych).
Pomoc do instalacji popularnego oprogramowania PrestaShop znajduje się pod linkiem tutaj.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak zainstalować Forum internetowe lub Album zdjęć?

1) FORUM
phpBB to potężny, w pełni darmowy i łatwo modyfikowalny skrypt forum dyskusyjnego. Prosta instalacja i nieskomplikowana administracja powodują, że forum zainstalować może każdy. Możliwości forum mogą być rozszerzane poprzez instalację modyfikacji, a wygląd zmieniony za sprawą wielu dostępnych stylów. Ze względu na popularność phpBB bardzo łatwo uzyskać darmowe wsparcie w razie problemów - zarówno na naszej stronie, jak i na stronach zagranicznych.
Pomoc znajduje się pod linkiem tutaj.

2) ALBUM ZDJĘĆ
Coppermine Photo Gallery to oprogramowanie, które daje możliwość stworzenia atrakcyjnej galerii - albumu ze zdjęciami na własnej stronie www.
Pomoc znajduje się pod linkiem tutaj.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak skorzystać z poczty przy użyciu programu pocztowego?

Każdy program pocztowy wymaga odpowiedniej konfiguracji. Niezależnie od jego rodzaju oraz platformy systemowej, na której pracuje zostaniesz poproszony o podanie:
* adresu e-mail konta,
* serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oznaczonych jako SMTP i POP3:
IMAP: mail.active24.pl
SMTP: mail.active24.pl
* nazwy konta - pełna nazwa skrzynki email
* hasła dostępu do konta - otrzymali je Państwo e-mailem lub mozna je ustalić w Panelu Administracyjnym w zakładce: POCZTA->ZMIEŃ HASŁO
Konfigurując konto prosimy pamiętać o włączeniu opcji autoryzacji poczty wychodzącej (SMTP).
Opis konfiguracji najpopularniejszych programów pocztowych znajdą Państwo na stronach Pomocy Technicznej.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak skorzystać z poczty poprzez przeglądarkę WWW?

Aby odczytać pocztę poprzez stronę WWW, prosimy skorzystać z mechanizmu WEBMAIL dostępnego na stronie Active24.pl, po kliknięciu na ikonie Poczta, znajdującej się z prawej strony. Logując się, prosimy o podanie pełnego adresu e-mail konta oraz hasło dostępu.
System umożliwia pełną obsługę poczty czyli jej odczytanie, tworzenie nowych listów i zarządzanie pocztą odebraną. Prosimy pamiętać, że poczta pobierana programem pocztowym (np. Outlook) przez protokół POP3 jest domyślnie kasowana z serwera i może nie być dostępna przez stronę WWW.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak zabezpieczyć się przed spamem?

W Internecie problem spamu jest znany nie od dziś. Spamerzy stosują coraz bardziej wyszukane metody oszukiwania filtrów antyspamowych. Maile nie będące spamem stanowią niewielką część ruchu przechodzącego przez serwery. W tej chwili serwery Active 24 odrzucają tygodniowo ponad milion prób wysłania spamu, wirusów i maili z próbami wyłudzeń. Do tego dochodzą tysiące maili ze spamem, trafiających do katalogu spam na podstawie analizy treści. Liczba spamu cały czas wzrasta. Nie można się pozbyć spamu całkowicie, ale można go zacznie zredukować.
Co miesiąc zwiększa się ilość spamu w Internecie. Duża część tych wiadomości wysyłana jest na adresy generowane automatycznie poprzez łączenie popularnych nazw takich jak office, mary, john z nazwą jakiejś domeny. Powstają adresy office@nazwa-domeny.pl. W przypadku gdy spam jest wysłany na nieistniejący adres, wiadomość jest odrzucana przez serwer, gdy jednak istnieje taka skrzynka, wtedy jest przyjmowany do przetwarzania. W przypadku aliasów catch all, przyjmowana jest każda wiadomość wysłana na jakikolwiek adres email w domenie, zwiększa to znacznie liczbę spamu napływającego do skrzynki.
Drugim problemem jest spam generowany wraz z losowym nadawcą. Często zdarza się, że z różnych powodów serwer odbiorcy odrzuca taką przesyłkę i odsyła do nadawcy informacje o odrzuceniu. Ale odsyła nie do rzeczywistego nadawcy, a do tego, kto jest wpisany w polu "Od:" w mailu. Czyli informacja ta trafia do osoby, która nie ma nic wspólnego z wysyłką tego spamu. W przypadku włączonego aliasu catch all wszystkie "zwrotki" trafiają na skrzynkę pocztową, zamiast być odrzucane.
Niestety nie ma dobrej metody ochrony przed tymi "zwrotkami". Każdy na świecie może wpisać sobie dowolny adres pocztowy i z niego próbować wysyłać pocztę. Uruchomiliśmy zabezpieczenie przed tym, ale nie każdy serwer na świecie korzysta z tzw. spf (Sender Policy Framework). Aby system ten spełniał swoją rolę - wszyscy usługodawcy poczty email na świecie musieliby z niego korzystać - tak jednak nie jest.
W związku z tym proponujemy usunięcie aliasu catch all. Usunąć go można z poziomu Panelu Administracyjnego (logowanie na stronie głównej www.active24.pl). Wystarczy wejść w dział poczta, wybrać aliasy i usunąć alias "@". Wcześniej należy dodać aliasy, które są używane. Jeśli np. podaliśmy do kontaktu adres marketing@nazwa-domeny.pl, a nie ma takiej skrzynki i maile przychodziły na podstawie aliasu catch all wystarczy dodać alias "marketing".

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak skonfigurować alias pocztowy do mojego konta?

Alias do swojego konta pocztowego mogą Państwo dodać przez Panel Administracyjny. W celu utworzenia aliasu pocztowego należy wejść do zakładki POCZTA-> ALIASY. W polu wybieramy nazwę skrzynki, dla której chcemy założyć alias i wpisujemy nazwę aliasu pocztowego. Wybieramy dla jakiej domeny ma być utworzony alias.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]

Odpowiedź na pytanie FAQ

Jak dodać kolejną skrzynkę pocztową do mojego serwera?

Skrzynkę pocztową działającą w domenie Państwa serwera wirtualnego można aktywować przez Panel Administracyjny. W tym celu należy wejść do zakładki POCZTA -> DODAJ. W głównym oknie przeglądarki wyświetli się pole do wpisania nazwy nowej skrzynki e-mail. W tym polu wybieramy domenę, dla której tworzymy skrzynkę e-mail. (UWAGA! Pole jest dostępne, jeżeli mamy "podpięte" inne domeny do serwera.) W pola wpisujemy hasło, które będzie użyte do logowania się na skrzynkę e-mail oraz wybieramy pojemność skrzynki.

[Spis treści] [Wyślij e-mail]


If you are junk mailer mail to: bofh@active24.pl